Kek Span dengan Topping Fondant

,
Jari jemari saya kembali menari di papan kekunci laptop putih kesayangan saya ini..almaklumlah harganya boleh tahan juga...kenalah dibelai dan dimanja selalu supaya hayatnya kalau tak kekal sekurang-kurangnya boleh dipanjangkan..aminnnnn. Justeru itu selalu jugak saya mengingatkan Mr. Husband, kalau nak guna benda kesayangan saya ni kena hati-hati tau!!! kalau tak..AWAS!!!! Hehehehe...ganasnyaaa...

Entry ni nak berkongsi cerita sesi dekorasi bersama cupcakekasih. Wahhh..meman berbaloi-baloi sungguh. Dek tangan keras kena paksa menguli fondant untuk cover atas kek. Jenuh jugak Kak Jun mengoceh hendak memberi tunjuk ajar. Aduiiiyaii...nampak macam senang rupanya punyalah susah. Tak hairanlah kalau kek dengan hiasan sebegini selalunya akan dibayar macam MAHAR...mana tidaknya, lenguh ketiak (oppsss), jari, sendi dan seluruh anggota dok mengadap ia nan satu. Apapun apabila melihat hasilnya...terasa hilang segala penat dan lelah seharian (mungkin jugak berhari-hari bagi amatur seperti saya..hehehe).

Paling seronok kala membuat bunga gum paste. Seronok bangat seh!!!! Tapi perlukan kesabaran yang maha tinggi kerana kadang-kadang bila ruffle tak menjadi, sakit jiwa jugak dibuatnye. Semua bunga di atas kek itu adalah hasil sentuhan kreatif (perasan!!!!) jari gebu dan kontot saya ni okey?? Nak kata perfect tu tidaklah tapi for the first timer...bolehlah kot!!! Hehe apapun best tetap best...

Tak lupa ucapan terima kasih tidak terhingga pada Kak Jun atas tunjuk ajar yang diberi. Insyaallah, ada rezeki ketemu lagi di lain sesi ye..Jom kita layannnzzzz gambar-gambar yang ada!!




Comments

Popular Posts