CUPCAKE UNDER THE SEA THEME

Salamzz semua..

Lama jugak saya menyepi dari membuat entri dalam blog nampaknya. Bukan 'melupakan' tetapi saje nak kumpul bahan supaya banyak sikit untuk dibuat posting. Kali ni saya nak juga berkongsi cupcake yang ditempah oleh Maslinda dari Bukit Rahman Putra, Sg. Buloh. Sebelum menceceh panjang, saya nak ucapkan terima kasih atas kepercayaan yang diberi untuk merealisasikan impian puteri kesayangannya itu..hehehe

Anyway, saya terima call Mas pada satu petang di hari minggu..katanye nak order cupcake untuk anak perempuannya. Hmm..saya tanye nak tema apa, Mas kata no idea cuma nak kaler biru. Wah..otomatik saya terbayang doraemon tapi untuk anak perempuan takkan lah nak bagi doraemon pulak kan? Lagipun katun tu dah tak in sekarang. Jadik saya pun fikir punye fikir..last-last saya story pada hubby..dan dia kata bagus jugak kalau buat tema underwater, Wow..terkesima plak dengar idea dia tuh. Tak sangka rupanya bernas jugak idea en suami nih.

Kebetulan saya outstation di PD so bila Mas message saya terus kata saya plan nak buat tema under the sea dengan little mermaid. Hmm..nak jadik cerita, tak larat plan nak menggentel fondant buat mermaid jadik saya buat suku sakat nemo dengan sotong. Yang penting..feedback dari Mas kata anaknya happy bawak gi sekolah. Saya buatkan cupcake vanilla with strawberry filling! So enjoy the pics and TQ Mas!!! Muahhh...hehehe


Sebenarnya, Mas juga order 25pcs red velvet cupcake untuk birthday bash di kalangan family members pada malam isnin tuh. Gambarnya kurang memberangsangkan sebab amik bawah cahaya lampu jalan, lupa punya hal!! Nantilah saya edit sket-sket bagi nampak marbelles...





Comments

Popular Posts