Bila terjumpa khazanah lama


Aiii nak senyum pun ada bila belek-belek dalam folder gambar lama-lama. Salah satu benda yang paling saya suka buat bila bosan, saya akam scroll la folder yang tahun 2008 ke atau sebelumnya. Satu keburukan saya ialah tak suka pi 'cuci' gambar kesudahannya banyak koleksi yang hilang begitu sahaja. Serius sgt banyak! Especially pic dengan kawan masa bujan dulu. Mana yang ambil guna digital camera memang hancussss, paling sayang ialah pic beronok-ronok di Terengganu meraikan bachelor day saya. Aduhai, mana lah nak dikorek lagi. Habis semua kene virus. Sakit hati betul.

Sebab tu sometimes sy suka uplod ke data pesbuk je sbb apa hal senang boleh retrieve semula kan. Mungkin ada org kata elehhh itupun nak haplod, tapi itulah salah satu penyelesaiian yng ada selain simpan dlm cloud/drive. So, jangan lah bosan bila banyak post bergambar hehe. Kadang nak menulis di blog tak rajin mana, itu yg post je di pesbuk walau tanpa ayat2 manis leting nak dibaca.

Tapi pic yang ini memang lejen, gambar diambil masa kenduri kawin anak buah saya yg sulung. Sekarang anak dia dah nak masuk 5 org! Kami? Masih berdua macam dulu kala. Allah tak bagi rezeki anak pd kami lagi, saya pun malas nak fikir nanti jadi tension. Orang keliling pun malas dah nak tanya kot, cuma biasalah makcik yang tua-tua je yang dok tanya kenapa? Haha, kalaulah anak tu sesenamg mcm pi shopping kat supermarket, sekarang gak kami pi beli ye..so makcik bawang nak tanya boleh tapi jangan tanya KENAPA. Silap penggunaan soalan tu, sebab yang nak menjawab pun susah bila soalnnya KENAPA. Cuba ubah sikit teknik bertanya supaya yang ditanya pun bertenang je nak menjawab. Tak gitu???

Ahaaa, klu cerita bab anak kang tak habih pulak. Saya fikir positif je, kurang2 esok saya takde nak menanggung menjawab di hadapan DIA bila disoal ttg tugas dan tjawab sbg ibu bapa. Kat dunia je lah perit sikit nak mengadap manusia tapi takpe sbb dunia ni tak kekal. Cuma jika Allah beri rezeki, alhamdulillah syukur dan terima seadanya. Jika ditakdirkan takde, hidup juga perlu diteruskan. Mudah2an diberi kesihatan supaya tidak menyusahkan ahli keluarga yang lain, yelah kita makin tua dari sehari ke sehari bukannya makin gojes...ehehe.

Dulu dan Sekarang tak beza mana, saiz je kot bertambah lebar. Yelah, sejahtera katakan

Alahai, terasa sekarang dah tua. Hihi

Hobinya masih sama, cuma lebih banyak dipraktis dalam bilik air je

Azim yang comel, agaknya umur dia dlm 3thn masa ni. Suka ikut kami jalan-jalan.

Budak kecik di lautan manusia, sanggup ikut sbb nak tgk Moto GP



 



Comments

Popular Posts